Fotbalul, rapidiştii şi ardelenii

Am fost de curând la un meci din Liga I. Nu mai fusesem de ceva vreme. Juca Rapid. În Ardeal. Nu mă aşteptam să văd cei mai inteligenţi oameni pe stadion. Şi aşteptările nu mi-au fost înşelate. Meciul a început cu un moment de reculegere în memoria victimelor din Japonia. Toată lumea stătea în picioare în linişte deplină. Liniştea a fost întreruptă de un suporter bucureştean tipic, care a prins momentul potrivit pentru a fi auzit de un stadion întreg şi a strigat cât l-au ţinut plămânii. Şi ce credeţi că a strigat? A citat din Kafka? Probabil vă întrebaţi cine pula mea e Kafka şi la ce echipă joacă. Irelevant. Ca să nu vă mai ţin în suspans, nu a citat nici din Kafka şi nici din alţi fotbalişti, ci a strigat: “Muie Steaua!”. Aşa, din respect pentru japonezii ucişi. Nu cred că e nevoie să vă spun că pe toată durata meciului, galeria Rapidului s-a rezumat la a înjura Steaua şi Dinamo în loc să încurajeze propria echipă.

Cel mai înjurat om a fost, ca de obicei, arbitrul. Asta nu surprinde pe nimeni. Ceea ce m-a surprins însă, a fost creativitatea de care au dat dovadă oamenii veniţi la stadion. Ca un exemplu, într-un moment de linişte un suporter a strigat: ” Şumudică – pulă mică!”. Un cor de râsete în jurul celui care a strigat. Nimic ieşit din comun până aici. Doar că în următoarele 5 minute s-au auzit scandări de genul: “Grigorie!!! Ai pula mică!”, “Şumudică, ce pulă mică ai!!!” sau “Herea, tu ai pula mai mică ca Şumudică!”. Papagalii au crezut că, dacă lumea a râs la primul retardat, vor avea şi ei clipa de glorie în care îi va lua cineva în seamă. Nimeni nu a mai râs. Asta îmi aduce aminte de copiii mici şi de maimuţe.

Fără nicio legătură cu Rapidul, un stol de ciori a trecut pe deasupra stadionului. Şi nu a trecut neobservat.

13 Comments

Filed under retardaţi, sport

13 responses to “Fotbalul, rapidiştii şi ardelenii

  1. m-am intrebat si eu oare de ce striga muie dinamo cand joaca steaua cu sa zicem poli iasi,sau muie steaua cand joaca dinamo cu mures. Si cand te gandesti ca prin Anglia,Spania suporterii nu sunt despartiti de garduri si nu intra pe teren si nu se omoara intre ei,fiecare isi incurajeaza echipa favorita.

  2. Berilă, eram odată la un meci FC Bacău cu Rapid, acasă la moldoveni. A fost după moartea lui Vrăbioiu, iar oficialii au cerut un moment de reculegere. Nu se auzea nici musca, iar când s-a terminat toată șpârla, primul răcnet de pe stadion a fost: „Criminalii!“

  3. toate frustraile adunate de la soacra,nevasta sau oricine altcineva se descarca pe stadion,pana la urma trebuie sa fie un loc si pentru asta nu :))

  4. Bine ca nu merg pe stadion sa vad meciurile. Mai bine stau acasa in fotoliu si urmaresc meciul.

    • Măcar în fotoliu poţi să bei o bere.
      La noi pe stadioane atât ar mai trebui, să se vândă bere. În Anglia sau Germania se vinde bere pe stadion, nu au garduri şi totuşi nu se bat.

  5. Din cauza suporterilor si eu am inceput sa urasc meciurile pe stadion.

  6. Nu ma omor cu fotbalul, dar ma intreb oare de ce anume este nevoie sa faci pe cineva constient de propriai penibilitate ? 😉

  7. vert

    Prietene,a mai trecut timp,am citit ce ai mai scris,nu credeam ca poti sa depasesti stadiul de genialitate atins la momentul scrierii comentariului anterior.
    Comentariile de la postari sunt absolut superbe.Bineinteles,ma refer la raspunsurile tale. -)))
    Multumesc !

  8. Mie mi se pare trist, am mai fost si eu pe stadioane, oamenii aia au drept de vot, ma ingrozeste asta, pe langa tot ce vad acolo.

  9. cocalarcola

    mi se pare comic să-l declari retardat pe adi arvunescu (care chiar este) şi pe urmă să povesteşti cum ai fost pe stadion, ca să te uiţi la fotbal şi pe urmă să te miri ca proasta-n sterilet că fotbalul e de cîcat. de când e fotbalul un sport în românia?

Leave a Reply

